سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه که باید درباره سایت ال تی ام اس بدانید

در کنار دانشگاه های فرهنگیان که عهده دار امر آموزش در مسیر توانمندسازی معلمان می باشند، وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقا کیفیت آموزش و سطح عملی آموزگاران، دوره هایی را تحت عنوان “دوره ضمن خدمت” برگزار می نماید. این فرآیند که پس از استخدام فرهنگیان با همکاری مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانیز  آموزش و پرورش انجام می پذیرد، مختص آموزش معاونین پرورشی، دبیران، مدیران، آموزگاران و همچنین هنرآموزان، در دستور کار مراجع مربوطه قرار گرفته است.

به منظور ثبت نام فرهنگیان در دوره های مذکور، سامانه ای تحت عنوان “سامانه ضمن خدمت فرهنگیان” راه اندازی شده است که داوطلبان می توانند در مدت زمان مقرر با ورود به این سامانه، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند که در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی سامانه فوق، نحوه ورود به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

لینک مستقیم ورود به سامانه ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان

 

 

ثبت نام داوطلبان در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان اختلالات در ورود به سایت ال تی ام اس  تنها از طریق سامانه مربوطه به آدرس ltms.medu.ir صورت می پذیرد.

معرفی سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

همان طور که در بخش اول اشاره کردیم، آموزش فرهنگیان تنها به دوره تحصیل آن ها در دانشگاه محدود نمی شود، بلکه آن ها می بایست پس از جذب در آموزش و پرورش نیز دوره هایی را در راستای بالا بردن کیفیت روند آموزش دانش آموزان و حتی سطح عملی خود، پشت سر بگذارند.

سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir مختص انجام کلیه امور مرتبط با برگزاری دوره های ضمن خدمت فرهنگیان از جمله ثبت نام متقاضیان طراحی شده است. نکته قابل توجه در رابطه با این سامانه آن است که علاوه بر فرهنگیان شاغل در مدارس دولتی، کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی نیز می توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور، در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شرکت نمایند.

راهنمای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

تمامی پرسنل اداری و آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی می توانند با مراجعه به سامانه ltms.medu.ir و وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ایجاد حساب کاربری خود اقدام نموده و به تکمیل مراحل نام نویسی خود در دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نظر بپردازند. در ادامه نیز راهنمای ثبت نام فراگیران مرحله به مرحله شرح داده شده است.

  • پس از ورود به سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به آدرس ltms.medu.ir، با صفحه زیر رو به رو می شویدمشکل در ورود به سامانه ltms را بیشتر فراگیرانی که دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را در این سامانه می گذرانند دارند. برخی از این مشکلات که احتمالا شما هم با آنها روبرو بوده اید عبارتند از :

     

    • حذف بخش زیادی از ساعات گذرانده شده ضمن خدمت 
    • پر شدن سقف سالیانه
    • فعال نشدن بخش آزمون پایان دوره ها
    • عدم نمایش کلاسهای ضمن خدمت
    • فعال نشدن کلاسهای ضمن خدمت در تاریخ مقرر پس از ثبت نام
    • عدم نمایش دوره های گذرانده شده
    • فراموشی رمز ضمن خدمت فرهنگیان
    • و ….

    این موارد از جملات مشکلات سامانه ضمن خدمت فرهنگیان هستند برای کاربران پیش آمده است. برخی از خطاها مثل عدم نمایش کلاس ها و دوره ها مربوط به خود سامانه است و به زودی رفع می شود. اما برای رفع سایر مشکلات لازم است با کارشناس پشتیبانی تماس بگیرید تا خطا را برای شما رفع کنند. همچنین با توجه به بروزرسانی سامانه ال تی ام اس ، فراگیران در بخش نام کاربری باید کد ملی درج نمایند.

    با توجه به اینکه سایت ضمن خدمت فرهنگیان شماره تماسی تحت عنوان شماره تماس بخش پشتیبانی اعلام نکرده است ، هیج مرکز پشتیبانی تلفنی رسمی که برای سایت ضمن خدمت فرهنگیان باشد ، راه اندازی نشده است. لذا شما فراگیران عزیز می توانید مشکلات خود را از طریق تماس با یکی از متداول ترین سوالاتی که فرهنگیان گرانقدر در تماس با مجموعه مشاورین صدای مشاوران مطرح می گردد، درباره سقف ساعت ضمن خدمت فرهنگیان، بوده است. این که در سال چند ساعت ضمن خدمت نیاز است؟ پاسخ این است که حداقل زمان سالانه دوره های ضمن خدمت برای کلیه فرهنگیان 40 ساعت است. همچنین حداکثر زمان مجاز برای دوره های ضمن خدمت، 200 ساعت از فروردین تا پایان اسفند ماه آن سال می باشد.

    در صورتی که به هر دلیلی نتوانید 40 ساعت از دوره های ضمن خدمت را در یک سال بگذرانید، نمره کامل ارزشیابی آن سال را نخواهید گرفت و رتبه و طبقه بندی خوبی به دست نمی آورید. همچنین امسال گذراندن این دوره ها تاثیر زیادی در افزایش حقوق ها داشته است و عدم شرکت در این دوره ها ممکن است باعث مشکل برای حکم کارگزینی شود.

    ضمن خدمت فرهنگیان غیر دولتی -غیر انتفاعی

    دبیران و معلمان در مدارس غیر دولتی (غیر انتفاعی) در سایت حساب کاربری ندارند. برای شرکت در دوره های ضمن خدمت باید در سایت ثبت نام نمایند. پس ابتدا باید در سایت حساب کاربری خود را همراه با مشخصات دقیق و کامل ایجاد نمایند. بعد از ثبت نام اولیه و دریافت کد کاربری و رمز عبور می توانند به عنوان فراگیر وارد پنل مربوط به خود شده و اطلاعات خود را تکمیل نمایند. فراموش نکنید که برای شرکت در دوره های متناسب با شرایط هر مدرس باید پس از ثبت اولیه منتظر تایید از طرف مدرسه غیر دولتی (محل تدریس) ایشان باشند.نمره قبولی در آزمون های ضمن خدمت فرهنگیان حداقل 12 می باشد. اگر معلم قادر نباشد نمره مورد نظر را کسب کند؛ در آن آزمون مردود می شود. شرایط مردود ها در دوره های مختلف متفاوت است. در بعضی از دوره ها میتوان در تاریخ دیگری که از طریق خود سامانه مشخص می شود برای آزمون دوباره اقدام نمود. فراموش نکنید که برخی از آزمون های ضمن خدمت فرهنگیان دارای نمره منفی می باشد که البته قبل از برگزاری آزمون، سایت ضمن خدمت به شما اطلاع خواهد داد.

    دوره های ضمن خدمت – مشاهده نمرات ضمن خدمت

    دوره های ضمن خدمت یکی از بخش های حساب کاربری شما است. بعد از آزمون پس از ثبت سوالات نمره به معلمان  

    منابع مطالعه ضمن خدمت فرهنگیان

    همه آزمون ها نیازمند منابع دقیقی می باشند. آزمون ضمن خدمت نیز از این قاعده مستثنی نیست به خصوص که با توجه به مجازی و غیر حضوری بودن کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان، منابع کامل و دقیقی برای مطالعه وجود ندارد. گاها معلمان گرانقدر دچار سردرگمی برای یافتن منابع مطالعه ضمن خدمت فرهنگیان می شوند. سازمان آموزش و پرورش برای تسهیل در یافتن منابع و استفاده از آن ها، سامانه های مدیریت یادگیری مختلفی را طراحی نموده است؛ دو نمونه از سامانه های رسمی و قابل استناد را در ادامه معرفی خواهیم کرد. همچنین منابع یا به صورت کتاب و جزوه درون سایت قرار می گیرد یا نمونه سوالات مشابه معرفی می شود.ltms.medu.ir

  • نمایش داده می شود. و پس از مدتی در صفحه اصلی دوره های ضمن خدمت نمایش داده می شود. در بخش سوابق دوره های من شما می توانید نمرات ضمن خدمت خود را مشاهده نمایید.