سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی درسی برای امتحانات

تصور می کنم تعریف من نه تنها با اهداف برنامه مدرسه و وسیله دستیابی به آن اهداف صحبت کند ، بلکه شامل ساختار فلسفی نیز در زیر اهداف و روشها خواهد بود. به عنوان مثال ، در اواخر کارم به عنوان معلم ریاضیات ، من خیلی علاقه مند شدم که دانش آموزان ریاضیات را "احساس" کنند. من می خواستم دانش آموزان "چرا" و "چگونه" را تجربه کنند که سطح درک بالاتری را ایجاد می کند. به نظر من برنامه درسی چیزی بیش از آنچه انجام می شود نیست ، چه کاری انجام می شود؟ در سطح عمیق تر از فقط برای پوشاندن متن یا مجبور کردن بچه ها DSTP.

من به دو روش به برنامه درسی فکر می کنم. یک: روش سازمان یافته برای قرار دادن دوره های پرستاری و دوره های مرتبط با هدف دستیابی به موفقیت در صلاحیت های برنامه پرستاری. دیدگاه دیگری که درباره برنامه درسی دارم ، برگزاری دوره های مربوط به یک چارچوب مفهومی است که دانشکده پذیرفته است. دانشکده مفاهیم و مفاهیم فرعی را توسعه می دهد. از این چارچوب اهداف / شایستگی های دوره و فعالیت های یادگیری ایجاد می شود. پیشرفت منطقی یادگیری وجود دارد.

در طیفی از انتزاعی به بتن ، برنامه درسی در وسط فازی قرار دارد. برنامه درسی بین استانداردهای انتزاعی (معمولاً مبتنی بر محتوا) و برنامه ها و برنامه های درسی فوق عملی است. برنامه درسی "چه" و ، به طور واضح یا به طور ضمنی ، "چگونه" تدریس را نشان می دهد. اگرچه معمولاً حاوی "چه" است که باید تدریس شود ، برنامه درسی مستقیماً یا غیرمستقیم دلالت بر نحوه آموزش آن دارد. به عنوان مثال ، برنامه درسی با تعداد نامتناسب از اهداف و مطالبی که باید تدریس شود بیشتر از یک رویکرد سازنده (تعلیم و تربیت) در یک رویکرد سنتی (بحث یا سخنرانی محور) تدریس می شود.

به طور رسمی ، برنامه درسی مشخص کردن آنچه که باید تدریس شود و نحوه تدریس آن است. فراتر از این ، سوالات و نتایج زیادی در مورد برنامه درسی رسمی و نوشتاری در مقایسه با برنامه درسی که در واقع در کلاس تحویل داده شده وجود دارد. به عنوان مثال ، تفاوت بین آنچه که برنامه درسی رسمی مدرسه و "برنامه درسی پنهان" دیگری وجود دارد ، بیانگر آنچه که سیستم یا معلم "واقعاً" می خواهد دانش آموزان بیاموزند وجود دارد؟ اگر هیچ سند رسمی درسی وجود ندارد اما دانش آموزان هنوز چیزهای خوبی را از معلمان یاد می گیرند ، آیا این معنی دارد که بگوییم یک برنامه درسی وجود دارد که به نوعی برای پر کردن خلاء پیش آمده است؟ متدولوژی تا چه اندازه از برنامه درسی رسمی است و موضوع آزادی فردی دانشگاهی معلمان تا چه میزان است؟

در سطح مشخص ، برنامه درسی آن لیستی از "مطالب" است که ما از دانش آموزان می خواهیم برای نشان دادن یادگیری و نتایج استفاده کنند. همچنین این لیست "چیزهایی" است که می خواهیم به آنها بگوییم.

   در سطح کمتری - اما حتی مهمتر - برنامه درسی فلسفی است که ما را به سمت ایجاد "موارد" فوق سوق می دهد. یعنی من فکر می کنم که برنامه درسی در بهترین حالت ، مجموعه ای از "مطالب" است که از تفکر دقیق درباره تصویر بزرگ حاصل می شود. از دانش آموزان می خواهیم چه چیزی را بدانند و پس از اتمام تحصیل چگونه به آنها مربوط می شود؟ اگر برای آنها ربطی ندارد ، سؤال اینجاست که آیا آنها متفکر بهتری شدند. و اگر آنها متفکر بهتری هستند ، من شرط می بندم که "مسائل" توسط اصول عقب رانده شده باشند (و نه راه دیگر)

من شخصاً فکر می کنم برنامه درسی نوعی طراحی ، تنظیم ، ارائه یا ترتیب موضوعات یا دوره ها است.

دامنه و دنباله یا مفاهیم و مطالب اساسی که در برنامه های آموزشی لازم است. برنامه درسی شامل روش ها و مطالبی است که در تهیه مطالب اساسی مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر فنی ، "برنامه درسی" ممکن است "چه" یک آموزش و پرورش تلقی شود - با این حال ، من فکر می کنم با "چگونه" یا تعلیم و تربیت / نظریه (روش) درهم تنیده شده است.

دوره ای که یک برنامه آکادمیک دنبال کند.

برنامه درسی برنامه آموزش است. این باید براساس معیارها و تحقیقات برتر انجام شود. باید چارچوبی باشد که معلمان برای برنامه ریزی آموزش برای دانش آموزان خود استفاده می کنند.

تعریف فرهنگ لغت "برنامه درسی" به شرح زیر است: کلیه دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه یا مدرسه. من کاملاً با آن موافق نیستم. این می تواند تعریف خوبی برای کسی باشد که در آموزش و پرورش نفهمد. من معتقدم که این ویژگی خاص تر در خط اهداف من است ، شاخص های عملکرد ، فلسفه ها و راه های دستیابی به این اهداف ، همه جنبه هایی تحت عنوان و دنباله برنامه درسی هستند.

ساختار و / یا مواد مورد استفاده برای انتقال اطلاعات به دانش آموزان.

برنامه درسی نوشتاری طرحی است که باید تدریس شود. این تمرکز برای کاری است که معلمان انجام می دهند. دکتر فنویک انگلیسی ، دانشگاه پوردو ، معتقد است که سه نوع برنامه درسی وجود دارد: کتبی ، تدریس و تست شده. آنها باید یکسان باشند.

آنچه ما آموزش می دهیم ، چه نوشته و چه نانوشته

 

https://pasokhbama.com/%d8%ac%d8%af%d9%88%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-pdf/