سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرحی درباره برنامه شاد

با توجه به استمرار بیماری کرونا ، برای جلوگیری از همه گیری این بیماری قرار بر این شد که با شروع سال تحصیلی جدید ، آموزش به صورت مجازی و از طریق تلویزیون و شبکه های اجتماعی انجام بگیره . به همین دلیل آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه شاد دانش آموزی در نسخه های تحت وب و نسخه اندروید کرد .

با توجه به اینکه هنوز نسخه پیام رسان شاد برای کامپیوتر و سیستم عامل IOS در دسترس نیست در این مقاله در مورد نحوه ورود و نصب نسخه وب برنامه شاد توضیح دادیم تا دانش آموزی از تحصیل عقب نمونه . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

نسخه وب ورود به برنامه شاد

با شروع سال تحصیلی جدید ، دانش آموزا برای طی کردن روند تحصیلی شون حتما باید به برنامه شاد دسترسی داشته باشن تا با عضویت در گروه ها و کانالای درسی از درساشون عقب نیوفتن . متاسفانه خیلی از دانش آموزا به تلفن همراه با سیستم عامل بالای 4.4 دسترسی ندارن و اصطلاحا گوشی شون قابلیت نصب این برنامه رو نداره .

به خاطر همین آموزش و پرورش ، سامانه شاد رو علاوه بر نسخه های اندروید و IOS در   نسخه شاد وب برای کامپیوتر  نیز برای استفاده کاربرانی که به گوشی های هوشمند دسترسی ندارن ایجاد کرده . دانش آموزایی که تمایل به استفاده از نسخه تحت وب پیام رسان شاد دارن ، با استفاده از لینک زیر  می تونن وارد صفحه تحت وب شاد بشن .ا نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، دانش آموزان به دنبال دانلود نسخه جدید شاد و استفاده از آن برای آموزش های مجازی خود می باشند. همان طور که می دانید، با شیوع ویروس کرونا آموزش های حضوری مدارس هم متوقف شد و این آموزش ها به صورت غیر حضوری از سر گرفته شد. در ابتدا به دلیل عدم وجود برنامه و نرم افزاری مناسب جهت برگزاری کلاس های غیر حضوری مدارس، آموزش ها در بستر شبکه های اجتماعی در کنار تلویزیون انجام می گرفت. اما وزارت آموزش و پرورش به سرعت اقدام به راه اندازی شبکه شاد نمود. به این ترتیب، امکان انجام این آموزش ها به صورت یکپارچه و در بستر رسمی این برنامه به وجود آمد. البته برنامه شاد تا کنون بارها به روز رسانی شده و از نرم افزار ساده ابتدایی به یک نرم افزار جامع در این زمینه تبدیل شده است. به طوری که شما اکنون با دانلود آخرین نسخه برنامه شاد می توانید از امکانات بسیاری بهره مند شوید.

 

با قرار گرفتن نسخه جدید شاد در سایت این برنامه، شما به راحتی می توانید آن را دانلود کرده و از این برنامه استفاده کنید. معمولا این برنامه هر چند ماهی یک بار به روز رسانی شده و قابلیت های گوناگون و جدیدی به آن افزوده می شود. آخرین نسخه برنامه شاد آخر شهریور ماه و هم زمان با شروع سال تحصیلی جدید و شروع مدارس ارائه می شود. پس باید آماده دانلود این نسخه و استفاده از آن برای آموزش های غیر حضوری مدارس باشید. از آن جایی که هنوز دانش آموزان و بخش زیادی از افراد جامعه به طور کامل واکسینه نشده اند، احتمال شروع آموزش های حضوری در مدارس از اول سال تحصیلی جدید بسیار کم رنگ است. از طرف دیگر، برنامه شاد به قابلیت هایی که در حال حاضر دارد می تواند به عنوان یک برنامه کمکی و جامع در کنار آموزش های حضوری هم مورد استفاده قرار بگیرد. پس بهتر است به محض قرار گیری این برنامه نسبت به دانلود نسخه جدید شاد اقدام نمایید.

راهنمای نصب اپلیکیشن شاد روی کامپیوتر و لپ تاپ

با استفاده از راهنمای نصب اپلیکیشن شاد که آموزش مرحله به مرحله نصب روی کامپیوتر و لپ تاپ است، می توانید نرم افزار شاد آموزش و پرورش را روی کامپیوتر خود داشته باشید. سه روش برای نصب وجود دارد.

  • روش اول : تماس با سامانه مشاوره (کارشناسان تمام مراحل نصب اپلیکیشن شاد روی را برای شما از طریق تماس تلفنی به صورت اینترنتی انجام می دهند)
  • روش دوم:نصب اپلیکشن شاد با نصب نرم افزار bluestacks (شبیه ساز موبایل روی کامپیوتر)
  • روش سوم: نصب نسخه تحت وب اپلیکیشن شادنسخه تحت وب برنامه شاد برای استفاده در کامپیوتر ها ، لپ تاپ ، تب لت و گوشی های همراه قابل استفاده هستش . روش دیگه ای که آموزش و پرورش برای استفاده از برنامه شاد روی کامپیوتر در نظر داره نصب برنامه شاد بر روی کامپیوتر هستش . برای دعنوان شاد ، برگرفته از عبارت ” شبکه آموزشی دانش آموزی “ می باشد. پس می توان دریافت که اپلیکیشن شاد سامانه ای تخصصی برای دانش آموزان و فعالیت های مربوط به آن ها به شمار می آید.

    در اپلیکیشن شاد آموزش به صورت آنلاین انجام می شود و دانش آموزان موظف هستند در ساعات مقرر ، در کلاس های مجازی شرکت کنند. چنان چه امکان حضور در کلاس های آنلاین برای دانش آموز وجود نداشته باشد ، می تواند از فایل های ذخیره شده آن ها استفاده نماید اما باید این موضوع را با معلم و مدیر مدرسه خود مطرح کند.

    ویژگی های اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش

    امکان ورود سریع به محیط مجازی مدرسه و احراز هویت خودکار

    دارا بودن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و احتماعی دانش‌آموزان ایران